Folkesparekassen Mobilbank
Folkesparekassen
GRATIS - i Play Butik
Vis

NETBANK

MENU

Søg

Indsigelser på kort

Du har i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er gennemført med dit betalingskort. 

Du kan gøre indsigelser hvis fx.:

  • der er en transaktion på din konto, du ikke vil vedkende dig
  • det trukne beløb er større, end du har godkendt
  • du har købt en vare, som du ikke har modtaget. (husk at varer fra udlandet kan have lang leveringstid)

Sådan laver du en indsigelse

1. Kontakt forretningen

Kontakt forretningen, du har handlet med, og forsøg at løse problemet. Reagerer forretningen ikke på din henvendelse eller forsøger at hjælpe med at løse problemet indenfor 2 uger, så skal du oprette en indsigelse via nedenstående link. Vær opmærksom på, at indsigelsen skal oprettes omgående herefter for at undgå forældelse.

Selvom du ikke har krav på tilbageførsel af en betaling via banken, kan du stadig have et krav mod forretningen. Du kan evt. have mulighed for at klage over forretningen til Forbrugerklagenævnet. 

2. Opret indsigelse

Du opretter indsigelsen via nedenstående link. Du skal have dit NemID, CPR- og kortnummer klar. Har du spørgsmål i forbindelse med indsigelsen kan du kontakte Nets Kundesupport på telefon 72 11 20 35.

Når du opretter indsigelsen, skal du kunne dokumentere dit krav. Det kan fx være gennem e-mail korrespondancer, faktura og/eller ordrebekræftelse fra forretningen eller en udskrift fra forretningens hjemmeside. Når du opretter indsigelsen, bliver du gjort opmærksom på, hvilke dokumenter der skal vedhæftes.

Bemærk, at du skal spærre dit kort, hvis du har mistanke om, at dit kort har været i fremmede hænder.

Vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr, hvis indsigelsen viser sig at være uberettiget. Se prisinformation


Opret din indsigelse (kræver NemID og en aktiv e-mailadresse)

Har du ikke NemID og/eller e-mail, så klik her
Besøg Finansrådet: Muligheder for indsigelse på betalingskort

SPÆRRING AF KORT

Har du mistet dit betalingskort, eller har du mistanke om, at andre har fået kendskab til kortoplysningerne?
Ring til Folkesparekassen i åbningstiden på tlf. 86 81 16 11 og få kortet spærret med det samme. Uden for åbningstid skal du ringe til Nets: Spærring af Visa/Dankort: tlf. +45 44 89 29 29. Spærring af MasterCard: tlf. +45 44 89 27 50.


back-arrow Tilbage

icon-blivendel-white

BLIV kunde

og en del af fællesskabet

icon-legitimation-white

INDSEND DOKUMENTER

Sikker overførsel af filer

icon-nyhedsmail-white

TILMELD NYHEDSMAIL

Gå ikke glip af nyheder og aktiviteter