Folkesparekassen Mobilbank
Folkesparekassen
GRATIS - i Play Butik
Vis

NETBANK

MENU

Søg

Indsigelser på kort

Der er hævet beløb på min konto, som jeg ikke kan genkende

Er dit kort blevet anvendt i en forretning, du ikke kender, eller opdager du transaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller har godkendt, kan det skyldes misbrug fra tredjemand af dit kort eller dine kortoplysninger. I sådan et tilfælde skal du straks spærre dit kort og kan derefter gøre indsigelse. 

Vær opmærksom på, at vi opkræver et gebyr på 500 kr., hvis indsigelsen viser sig at være uberettiget.

▼ Der er hævet penge, men jeg har ikke anvendt mit kort

SPÆRRING AF KORT

Har du mistet dit betalingskort, eller har du mistanke om, at andre har fået kendskab til kortoplysningerne?
Ring til Folkesparekassen i åbningstiden på tlf. 86 81 16 11 og få kortet spærret med det samme. Uden for åbningstid skal du ringe til Nets: Spærring af Visa/Dankort: tlf. +45 44 89 29 29. Spærring af MasterCard: tlf. +45 44 89 27 50.

Jeg har anvendt mit kort, men der er sket fejl

Hvis du har foretaget en handel på internettet, som ikke er gået som forventet, kan vi i visse situationer hjælpe dig med at få betalingen tilbageført. Forinden skal du dog først selv forsøge at løse problemet ved at kontakte forretningen, og du skal kunne dokumentere, at du har kontaktet eller har forsøgt at kontakte forretningen. Det gælder blandt andet, hvis du

  • har bestilt en vare, du ikke har modtaget
  • har opsagt et abonnement, men stadig bliver trukket for betaling
  • har returneret en vare, men ikke fået penge tilbagebetalt

Du kan også gøre indsigelse, hvis der er sket fejl i udbetalingen fra en pengeautomat. De hyppigste situationer, hvor vi muligvis kan hjælpe dig med at få dine penge tilbage, kan du se herunder. Der kan forekomme mere sjældne situationer herudover. I alle tilfælde er du velkommen til at kontakte os for at få mere at vide. Viser indsigelsen sig at være uberettiget, koster det 250 kr. pr. transaktion. Læs derfor altid de vilkår, du accepterer ved køb på nettet.

▼ Der er trukket et andet beløb, end jeg har godkendt
▼ Jeg har betalt flere gange for den samme vare
▼ Jeg har annulleret købet men har ikke modtaget pengene retur
▼ Jeg har ikke modtaget de varer eller ydelser, som jeg har købt og betalt for
▼ Jeg har opsagt et abonnement, men beløbet bliver alligevel trukket efterfølgende
▼ Der bliver hævet beløb for hotelophold, krydstogt eller billeje, som jeg ikke har godkendt
▼ En betaling er gennemført i en forkert valuta

Besøg Finansrådet: Muligheder for indsigelse på betalingskort


back-arrow Tilbage

icon-blivendel-white

BLIV kunde

og en del af fællesskabet

icon-legitimation-white

INDSEND DOKUMENTER

Sikker overførsel af filer

icon-nyhedsmail-white

TILMELD NYHEDSMAIL

Gå ikke glip af nyheder og aktiviteter