
Hvis du ikke har et NemID, kan du anvende blanketterne herunder til at foretage en indsigelse på dit betalingskort. Når du har fundet og udfyldt den rigtige blanket, skal den underskrives og sendes til Folkesparekassen. Har du mulighed for at scanne blanketten, kan du også sende den på e-mail som vedhæftet fil til info@folkesparekassen.dk.
› Klik her, hvis du har et NemID og vil foretage en indsigelse
Er dit kort blevet anvendt i en forretning, du ikke kender, eller opdager du transaktioner på din konto, som du ikke kan genkende eller har godkendt, kan det skyldes misbrug fra tredjemand af dit kort eller dine kortoplysninger. I sådan et tilfælde skal du straks spærre dit kort og kan derefter gøre indsigelse.
Vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr, hvis indsigelsen viser sig at være uberettiget. Se prisinformation
SPÆRRING AF KORTHar du mistet dit betalingskort, eller har du mistanke om, at andre har fået kendskab til kortoplysningerne? |
Hvis du har foretaget en handel på internettet, som ikke er gået som forventet, kan vi i visse situationer hjælpe dig med at få betalingen tilbageført. Forinden skal du dog først selv forsøge at løse problemet ved at kontakte forretningen, og du skal kunne dokumentere, at du har kontaktet eller har forsøgt at kontakte forretningen. Det gælder blandt andet, hvis du
Du kan også gøre indsigelse, hvis der er sket fejl i udbetalingen fra en pengeautomat. De hyppigste situationer, hvor vi muligvis kan hjælpe dig med at få dine penge tilbage, kan du se herunder. Der kan forekomme mere sjældne situationer herudover. I alle tilfælde er du velkommen til at kontakte os for at få mere at vide. Viser indsigelsen sig at være uberettiget, koster det et gebyr, gebyret fremgår af vores prisliste. Læs derfor altid de vilkår, du accepterer ved køb på nettet.
› Besøg Finansrådet: Muligheder for indsigelse på betalingskort