
Du har mulighed for at få tilknyttet betalingskort til dine konti. Vi tilbyder både hævekort, Dankort, Visa/Dankort og Mastercard. Det første kort er gratis, dog er der et forudbetalt årligt gebyr på de internationale kort.
Internetbutikkerne er fyldt med gode tilbud og det er nemt at lade sig friste. Men der er også risiko for at få en dårlig købsoplevelse eller direkte blive snydt. Derfor er det en god idé at være særlig opmærksom, før du gennemfører et køb.
Mere om sikker handel på nettet
SPÆRRING AF KORTHar du mistet dit betalingskort, eller har du mistanke om, at andre har fået kendskab til kortoplysningerne? Ring til Folkesparekassen i åbningstiden på tlf. 86 81 16 11 og få kortet spærret med det samme. Uden for åbningstid skal du ringe til Nets: Spærring af Visa/Dankort: tlf. +45 44 89 29 29. Spærring af Mastercard: tlf. +45 44 89 27 50. |
Spærring af NemIDHvis du vil spærre dit NemID, kan du ringe gratis til Nets DanID på tlf. 72 24 70 10 døgnet rundt: |
Du har i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er gennemført med dit betalingskort. Det gælder både hvis der er hævet beløb, du ikke kan genkende (3. mands misbrug), eller hvis du har anvendt kortet i forbindelse med et fjernsalg, og der er sket fejl. Fjernsalg er udtryk for handel over internettet og post- eller telefonordrekøb.
I vores afdelinger i Silkeborg og Aarhus kan du hæve kontanter i automaten døgnet rundt. Helt op til 10.000 kr., hvis du hæver mellem kl. 9 og kl. 18. Skal du bruge over 10.000 kr. i kontanter, hæver du dem ved kassen, og så er det en god idé at bestille dem nogle dage i forvejen.
› Skema vedrørende kontante ind- og udbetalinger
For at følge de krav, som hvidvaskloven stiller om, at vi skal kende vores kunder og deres transaktioner, spørger vi nærmere til dine kontante ind- og udbetalinger på kr. 10.000 eller derover. Udfyld eventuelt ovenstående skema, før du kommer.
Åbningstider for kasseekspedition