Folkesparekassen Mobilbank
Folkesparekassen
GRATIS - i Play Butik
Vis

NETBANK

MENU

Søg

Sikker handel på nettet

Når du ser, hvor nemt det er for dig at bruge din Netbank eller købe varer på netbutikkerne, kommer du måske til at tænke over, om det nu også er 100 procent sikkert at handle på nettet. Det er det ikke, men du kan selv gøre en del for at undgå at blive snydt. Vær generelt opmærksom og brug din sunde fornuft, når du handler på internettet. Hvem er sælger? Er varen ægte? Fremgår den rigtige pris? Har du fortrydelsesret? Hvor sikker er betalingsprocessen?

Finder du noget på nettet, som lyder for godt til at være sandt, så læs hele siden og eventuelle betingelser grundigt, før du indtaster dine kortoplysninger, sætter flueben og godkender. Det kan for eksempel være konkurrencer med meget store gevinster eller abonnementer med dyre velkomstpakker. Du kan finde meget mere information og gode råd på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside. 

› Besøg forbrug.dk: Sikker betaling på nettet

Brug kortet sikkert

Flere og flere netbutikker sikrer deres kunder ved at bruge Verified by Visa eller MasterCard SecureCode. Det er en sikkerhedsstandard indført af de to kortorganisationer i fællesskab, der gør nethandel nemmere og mere sikker.

Du skal blot tilmelde dit betalingskort og dit mobilnummer hos Nets eller første gang, du handler i en internetforretning, der benytter standarden. Derefter kan du handle i internetbutikker verden over. Når du bliver spurgt om en Verified by Visa-kode i forbindelse med handlen, modtager du en engangskode på SMS, som du skal indtaste, før handlen kan gennemføres. Det er din sikkerhed for, at du er i gang med en sikker nethandel.

Besøg Nets: Verified by Visa, MasterCard SecureCode og sikker nethandel

SPÆRRING AF KORT

Har du mistet dit betalingskort, eller har du mistanke om, at andre har fået kendskab til kortoplysningerne? Ring til Folkesparekassen i åbningstiden på tlf. 86 81 16 11 og få kortet spærret med det samme. Uden for åbningstid skal du ringe til Nets: Spærring af Visa/Dankort: tlf. +45 44 89 29 29. Spærring af MasterCard: tlf. +45 44 89 27 50.

Tilbageførsel af betalinger med kort

Du har i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er gennemført med dit betalingskort. Det gælder både hvis der er hævet beløb, du ikke kan genkende (3. mands misbrug), eller hvis du har anvendt kortet i forbindelse med et fjernsalg, og der er sket fejl. Fjernsalg er udtryk for handel over internettet og post- eller telefonordrekøb.

Mere om indsigelser på kort


back-arrow Tilbage

icon-blivendel-white

BLIV kunde

og en del af fællesskabet

icon-legitimation-white

INDSEND LEGITIMATION

Sikker overførsel af billede- og adresselegitimation

icon-nyhedsmail-white

TILMELD NYHEDSMAIL

Gå ikke glip af nyheder og aktiviteter